Koffeinmentes kávé is csökkenti a diabétesz kockázatát
Azoknál az embereknél, akik naponta három-négy kávét vagy teát fogyasztottak, 25 százalékkal kisebb volt a kettes típusú, felnőttkorinak is nevezett cukorbetegség megjelenésének valószínűsége, mint azoknál, akik egyáltalán nem vagy csak keveset teáztak, kávéztak.
Az Archives of Internal Medicine című szaklapban megjelent tanulmány nem ad magyarázatot az okokra, de megerősíti számos korábbi vizsgálat eredményét. Rachel Huxley, a Sydneyi Egyetem munkatársa összesen 450 ezer emberre kiterjedt, 18 korábbi vizsgálat eredményeit elemezte.
h i r d e t é s
A metaelemzésbe vont tanulmányok nem tértek ki arra, hogy a vizsgálatban részt vevő emberek milyen egyéb italokat és ételeket fogyasztottak, így az okokat nem tudta megállapítani Huxley csoportja. Feltételezik, hogy az italok antioxidáns összetevői járulnak hozzá az előnyös hatáshoz, mert védik a sejteket a károsodástól.
forrás MTI
Hozzászólások
Még nincs egy hozzászólás sem
|
Hol a normális vérnyomás felső határa?
A szívelégtelenség a koszorúér-betegségben szenvedő idős emberek körében mind gyakoribb, de már a normális érték felső határán lévő vérnyomás is tovább fokozza ennek kockázatát. |
Az alváshiány magas vérnyomást okozhat
Középkorú felnőtteknél nagyobb eséllyel alakul ki magas vérnyomás, ha túl keveset alszanak - közölték amerikai kutatók az Archives of Internal Medicine című szaklapban. A tanulmány szerint azoknál, akik öt éven át egy órával kevesebbet aludtak az átlagos hat óránál, 37 százalékkal nagyobb kockázata volt a magas vérnyomás kifejlődésének. |
|
A magas vérnyomás új okát fedezték fel
A magas vérnyomásban szenvedő betegeknek hiányoznak bizonyos vérzsírjaik - állapították meg német kutatók egy különleges eljárással. Bizonyos termékeket fogyasztva azonban ez orvosolható, a vérnyomás pedig csökkenthető..
|
Örökölhető a magas vérnyomás
A minden harmadik-negyedik felnőttet érintő magas vérnyomás hátterében új vizsgálatok tanúsága szerint bizonyos esetekben genetikai okok állnak, melyeket a jövőben gyógyszerek célzott alkalmazásával remélhetőleg az eddiginél is hatásosabban lehet majd kezelni. Két nagy örökléstani vizsgálat eredményeit a magasvérnyomás-betegséggel foglalkozó amerikai kongresszuson ismertették. |
|
Koffeinmentes kávé is csökkenti a diabétesz kockázatát
Azoknál az embereknél, akik naponta három-négy kávét vagy teát fogyasztottak, 25 százalékkal kisebb volt a kettes típusú, felnőttkorinak is nevezett cukorbetegség megjelenésének valószínűsége, mint azoknál, akik egyáltalán nem vagy csak keveset teáztak, kávéztak. |
A joghurt segít a cukorbaj elkerülésében
A gyermekek rostokban és joghurtban gazdag étrendje segít a cukorbetegség és az elhízás kivédésében. A kicsik joghurtfogyasztása nemcsak a bélflórának kedvez, hanem az egész szervezetre jótékony hatású - állapította meg egy kutatás, amelyet az Olasz Diebetológiai Szövetség konferenciáján ismertettek. |